Den "friska" Brötjesta luften har gjort mig ännu sjukare. Vaknade för en timma sedan ca av världens host attack följt av värk i varje centimeter av kroppen. Min föreläsning har börjat sett fyra o en halv timma framåt o min smärta i bröstet efter hostningen gör de inte bekvämt nog att somna om. Jag börjar tänka om de inte vore bättre att va vaken fram tills de e dags att sätta sig på bussen. Ja, piss mår jag just nu o allt blir bara sämre o sämre. Som toppen på moset läste jag nyss ett blogg inlägg av en tjej som mist sin hund hos veterinären i Lekeryd.( http://cathleen.blogg.se/2012/october/varsta-dagen-i-mitt-liv-och-en-varning-till-andra-hundagare.html )Väldigt illa behandlat o jag sneglar på mitt hjärta i fotöljen bredvid o inser hur mycket hon betyder för mig. Jag inser också hur mycket mina förkunskaper betyder för mig. Hennes första varningsklocka hade fått mig att vända o gå raka vägen ut. Aldrig att jag skulle låta en veterinär röra min hund om jag inte själv känner mig säker. Min prinsessa ska inte ha någon som pillar på henne om inte jag hade tillåtit personen röra mig. Jag är så chockad att denne person inte gick på sin magkänsla o vände i dörren. Känns det inte rätt så har man oftast rätt.
Jag minns första gångenjag tog min Em till vet i Huskvarna C. Vilken förundersökning jag gjorde, nästa så jag ringde polisen o bad om ett registerutdrag ;) skämt o sido. Jag kollade upp vart o om hon jobbat innan. Jag läste vad folk skrivit på nätet o allt skulle stämma. Sen måste jag erkänna att jag kände osäkerhet när jag skulle gå in. Denna klinik ligger mitt i Esplanaden i Huskvarna o bredvid ligger en pedikyr affär om jag inte minns fel... Men när jag väl klev innanför dörren kändes allt som de skulle göra. Sen vart jag där med mammas Whippet o även de va super. Väldigt trevlig veterinär den där Sandra o hade god hand om mina små älsklingar.
Som sagt är jag väldigt chockad att hon vågade stanna hos denne hemska veterinär. Kanske krävs det en viss förkunskap för att kunna bedömma en människa. Kanske fanns det för mycket tillit till veterinär yrket i denna ägaren så hon antog att allt faktiskt skulle lösa sig. Vad det än vad som fick henne att stanna kvar, ledde till förlust av sin älskade kompanjon. Visst kan de alltid ske olyckor men denna var långt ifrån benämningen olycka. Det är hemskt det som hänt o jag önskar att det aldrig någonsin händer något liknande igen. Misstron till människor är hög nog som den är.
Hund, Sjukt, Veterinär,

Kommentera

Publiceras ej