Min duktiga rallyEmmy har nu visat att hon kommer bli en super fantastisk agilityEms. Vi har haft tre kurstillfällen och vi har lärt oss mycket, bland annat att matte är SÄMST på agility!! Emmy glänser o kör sitt eget race medan jag bara har tur att vara på rätt plats ibland. Hon kör på full fart o önskar att matte hade mer koll o va lite snabbare i svängarna så att hon inte behöver säga till när de blir fel. Emmy är så vänlig o markerat markant att de är jag som gjort fel. -Dumma dig, jag vet ju inte var du vill jag ska ta vägen när du gör så!! säger hon varje gång hon fått fel/otydliga instruktioner. Allt jag har att säga är att det är tur att jag har en hund som älskar sina hinder o accepterar mina fel.
Nu har vi fått lite motgångar dock. Chockad över att Emmy inte bara fattade med en gång, får jag nu sätta mig o fundera över var jag kan göra för att underlätta för henne. Hon har skött all inlärning på egen hand fram tills nu, ge o ta, nu är det min tur. Vi kör lite running Contacts o shaping så ska vi nog kunna lösa detta.
Denna hund är mitt liv 
 
Agility, Hund,

Kommentera

Publiceras ej