Vilken underbar dag vi har haft! Jag o Emmy packade bilen o gav oss iväg till Varberg i morse. Planen för dagen var -Se o lär. Vi satte oss på gräset o kollade på alla duktiga rally ekipage. Jag hoppas detta kan bryta våran fula trend av 67 poängare. Hoppet är de sista som lämnar människan sägs de :-) Största anledningen vi åkte va för att se våran Ninni tävla. Jag har aldrig stött på en människa som hon. "Jag är ingen tävlings människa" säger hon o jag måste helt o fullt hålla med. Sjukt roliga att se någon som bara njöt tillsammans med sina hundar på plan. Ren njutning att se ren glädje. Duktiga hundar hade hon med sig med, båda fick godkända resultat även fast matte hade slarvat ordentligt med deras träning. Fast man kan ju se de så att de va väldigt bra inlärt eftersom hundarna fortfarande hade full koll på vad "tanten" menade. Ja de går att vrida o vända de bäst man vill. Emmy sov som en stock i bilen hem, man blir visst trött av att bara kolla på också. Vi stannade till hos mormor o morfar för lite mat o ett dopp i sjön (dvs Em badade o jag fick kasta pinne). När vi äntligen kom hem till våran David kunde vi slappna av på riktigt. Emmy ligger nu i köket med ett märjben som hon vägrar sluta med tills den är kliniskt ren o jag väntar på att programet som hade något med bilar att göra ska ta slut så jag får en film att mysa till. Borta bra men hemma bäst!

Kommentera

Publiceras ej