Gisses nu börjar de bli kallt. En grad uppe på tredje våningen är steg närmare vindern o snön. Äntligen på rätt väg. Ikväll blir de att ta vinterjackan till Akademin. "Sista" onsdagen med klassen firas med utgång. Under fem veckor blir de sen praktik i Tenhult. Ser fram emot de men samtidigt är stessen o pressen oerhört stor! Har fyra uppgifter att utföra samtidigt som jag ska hålla i en lektion där jag blir bedömd av en HLK lärare. Det är press men jag ska så klara av de. Med stöd från min pojk går allt. Betyder mycket att få ha honom hos mig när allt hopar sig. Han hjälper mig mer än han tror genom att bara finnas för mig. Önskar bara jag kunde ta med honom till VFUn, sätta honom i klassrummet o se hans ögon stråla av tron att jag kan bli de jag vill. Ganska läskigt att agera lärare för en klass som man bara träffar under fem veckor. Inte ens tre hela veckor har jag på mig att vinna deras förtroende innan jag ska hålla i lektioner för dem. Men jag ska klara de!!
Nu ska jag släppa alla tankar som har med skola, föreläsningar, tentamen, matematik o framtid att göra för att njuta av trevligt sällskap för en hel kväll.

Kommentera

Publiceras ej